A LOGTRESOR szolgáltatás olyan kis- és középvállalkozásoknak (KKV-k) készült, amelyek a NIS2 irányelv hatálya alá tartoznak, de nem tudnak vagy nem akarnak saját SIEM vagy központi logkezelő rendszert bevezetni, és a kötelező naplózási és incidenskezelési követelmények teljesítésére keresnek megoldást.
Milyen NIS2 követelmények teljesítését támogatja?
A LOGTRESOR szolgáltatás kifejezetten támogatja:
Naplózási kötelezettségek teljesítését
Incidensjelentések határidőn belüli benyújtását
Logalapú kivizsgálások és hibakeresés hatékony elvégzését
Üzemeltetői tevékenységek felügyeletét
Logok sértletlenségének megőrzését.
Milyen biztonsági eseményeket kell naplózni?
A NIS2 követelményei szerint a központi naplóelemző rendszer, így a LOGTRESOR is, összegyűjt és tárol minden olyan adatot, amely alapján a biztonsági incidenseket észlelni, kezelni és elemezni lehet.
Hogyan lehet meghatározni, hogy mikor történt egy incidens?
Az időbélyegzők alapján az események idejét pontosan meg lehet határozni.
Hogyan segíti a rendszer egy logokat is érintő (tipikusan ransomware) támadás kivizsgálását
A logok szervezettől független, külső infrastruktúrára kerülnek, így egy esetleges a logok manipulásával járó támadás, úgymint egy ransomware támadás után is hozzáférhetők maradnak, ezzel támogatva az incidens utólagos kivizsgálását.
Nincs naplóelemzési szabályzatunk, mi a teendőnk?
Szakembereink segítséget nyújtanak az elkészítésében. A szolgáltatás része egy sablonszabályzat, amit csak ki kell tölteni a cég adataival.
Hogyan határozzuk meg, milyen riportokat és riasztásokat kell kapnunk?
A LOGTRESOR szolgáltatás tartalmaz minden olyan riportot és riasztást, amelyet a törvény előír, de lehetőség van a rendszer testreszabására is.
Mennyi belső erőforrás kell a rendszer beüzemeléséhez?
A rendszeradminisztrátorok egyszerű beállításokkal beköthetik a rendszereket a szolgáltatásba. Szakembereink ebben is tudnak segíteni.
Milyen performancia vesztés várható agent oldalon?
Az agent fejlesztése során kifejezetten cél volt az erőforrásigények minimalizálása.
Milyen technológiákat támogat a rendszer loggyűjtésre?
A logokat előállító rendszerekkel széles körben kompatibilis, így például támogatja a cloud, virtualizációs és konténeres környezetek logjainak gyűjtését és elemzését is!
Mennyi ideig kerülnek megőrzésre a logok?
Alapértelmezetten 1 évig történik a naplók megőrzése, ugyanakkor opcionális szolgáltatásként hosszabb tárolási idő is vagy az adatok rendszeres átadása is elérhető.
Mi történik, ha valamelyik rendszer nem küld naplóadatokat?
A rendszer azonnal riasztást küld az adatszolgáltatás megszűnéséről. A rendszeradminisztrátornak a riasztási esemény alapján kell eljárnia, adott esetben újra kell indítania a rendszert.
Mennyi idő alatt kerül bevezetésre a szolgáltatás?
A LOGTRESOR szolgáltatás gyorsan implementálható, akár egy napon belül működésbe állítható, nincs szükség hosszadalmas tervezésre vagy bevezetésre.
Milyen támogatást biztosít a szolgáltató?
A legtöbb szolgáltatással ellentétben a szolgáltató magyar nyelvű támogatást biztosít, sőt a kritikus hibák elhárítására 7/24-es szolgáltatás is elérhető, szintén magyar nyelven!
Az éves díjon felül milyen implemetációs díjjal kell kalkulálni?
A szolgáltatás implementációs díj nélkül vehető igénybe – így jelentős beruházás nélkül elindítható.
Milyen biztonsági garanciák vannak a logátvitel során?
A logok biztonságos, titkosított csatornákon kerülnek továbbításra, az adatok integritása és bizalmassága minden szakaszban biztosított.
Ki férhet hozzá a naplóadatokhoz?
Az adatokat a szerződésben meghatározott személyek kapják meg, az ÁSZF-ben meghatározott folyamatok szerint.
Megbízható a szolgáltató?
A kancellar.hu több mint 20 éves múlttal rendelkezik az információbiztonsági piacon. A pénzügyi szektorban szerzett neve garanciaként szolgál. A szolgáltató a szolgáltatásra kiterjedően MSZ ISO/IEC 27001:2023 tanúsítással rendelkezik. A szolgáltatás nyújtásában résztvevők ITIL és számos IT biztonsági minősítéssel rendelkeznek.